Ikasle batek edo
batzuek jokaera desegokiak gauzatzen dituztenean klase erdian eta ikasketa
prozesua galarazten dutenean ematen de jarrera disruptiboa, taldeko lana
mozten eta arreta beraiengana desbideratuz. Irakasleak denbora luzea erabili
behar du ordena eta arreta berreskuratzeko eta mantentzeko. Eta irakaslearentzako
hori estresantea da.
Jokaera desegokiak:
- Kooperazio falta
- Heziera txarra
- Lotsagabekeria
- Beste ikasleak eta/edo irakaslea
zirikatzea
- Behin eta berriro azaldu dena berriz
azaltzea eskatzea
- Aspertzearen espresio gehiegizkoak
- Zarata nekagarriak egin
Zergatik dute honako jarrera?
- Irakaslearen edo ikaskideen arreta
bereganatu nahi duten
ikasleetan.
- Boterea
lortu.
- Mendekatzeko gogoa.
Bere irudia berreskuratzen saiatzen da besteei min eginez.
- Onarturiko ezintasuna. Ikaslea
berataz ezin dela gauza askorik espero ziur dago eta besteak horretaz
konbentzitzen ditu.
- Lider negatiboak izan daitezke
edo hauen menpe dauden ikasleak.
- Arau eta/edo afektibitate gabezia
izaten ohi duten haurretan ematen da, edo gabezi akademikoak eta oldarkor
umeetan.
- Ikasle disruptiboa jokaera arazoak
ditu, trebetasun sozialak falta zaizkio baita autoestima baxua
izaten du ere.
Zer egin jarrera hauen aurrean
?
1- Arazoak aurreikusi : keinu eta
begiradekin, parte-hartzera gonbidatuz, hurbilketarekin … . Begirada sakon
batek errieta bat baino askoz gehiago esten ohi du.
2- Ez ikusiarena egin: Gehienetan efektua
jarrera desagerraraztea da.
3- Ez sartu bere jokoan.Haiek nahi dutena
da eta denbora galtze bat da.
4- Ez ahaztu beste ikasleak.
5- Gure akatsak esan. Berandu joaten
bagara edo akatsak egiten baditugu barkamena eskatu. Denok hanka sartzen dugula
jakinarazi.

Zergatik gai hau?
Betidanik ikasle
disruptiboak klaseetan egon eta egongo direlako. Jarrera honen aurrean nola erantzun
nahiko garrantzitsua da klasea era egokienean eman ahal izateko.
Horretaz
aparte, saskibaloiko entrenatzailea nintzenean lider negatibo batekin, honako jarrera
zuena, topatu nintzelako. Nahiko zaratatsua izaten zen, besteei gauzak
inposatzen zizkion beti hark nahi zuena egiteko eta bestela jotzen zituen.
Niretzako nahiko estresantea zen, batzuetan ez nekielako horren aurrean nola
jokatu. Berarekin hitz egin nuen besteen lekuan jartzeko eta gaizki egiten ari
zela esateko, hori zela eta, bere jarrera pixka bat aldatu egin zuen, ez asko
baina behintzat azken asteetan elkarbizitza hobeago bat izateko.
Izan nuen beste esperientzia
bat lider positibo batekin izan zen, kirol-anitzeko begiralea nintzenean. Talde
horretan bi haur jarrera disruptiboa zeukatenak nituen, beti arreta
bereganatzeko ohitura izaten zuten. Baina lider positibo bat ere bazegoen.
Zerbait azaltzen nengoenean eta bi hauek tontakeriak egiten ibiltzen zirenean
isiltzen nintzen eta lider positiboak eta beste taldekideak hauei isiltzeko eta
gelditzeko esaten zieten. Beste gauza bat egiten genuena, liskar bat egoten
zenean, denok zirkulu batean jarri eta bakoitzak horren aurrean nola sentitu
zen eta bere iritzia esaten zuen. Lider positiboak beti besteen lekuan jartzeko
erraztasuna zuen eta bere taldekideei ondo eta gaizki zegoena esaten zituen.
Ondorioz, haien artean beti hobeto ulertzen zirenez, lider positibo honi kasua
egiten zioten eta bere jarrera aldatu zuten.
No hay comentarios:
Publicar un comentario