BLOGA-BANAKAKO TXOSTENA
Ikasgai honetan, konturatu izana ala ez, irakasle on baten irudia
eraikitzen joan gara. Pelikulak ikusiz, lanak eginez, irakasleari elkarrizketa
eginez… lortu dugu guretzat, partikularki, nola izago zen edota zer den
irakasle on. Gehien gustatu zaidan pelikula
“La educación prohibida”-rena izan
da. Dokumental oso interesgarria delako eta gurea ez den hezkuntza eredu oso
erakargarriari buruz asko ikasten duzulako. Esan beharra dago, hasieran dokumentala
pixka pisutsua dela eta egia esanda oso luzea dena, baina ikustea merezi du.
Ikasgai honetan ere blog bat egiten ikasi dugu. Egia esan, hasieran bloga ez
zitzaidan erakargarria iruditzen, derrigortasun bat bezala ikusten baitnuen.
Baina denborarekin, gero eta gehiago erabiltzen dut.
Diigo-ri dagokienez, hasieran
pixka galduta nengoen, hizkuntza dela eta, baina praktikarekin nola doan ikasi
nuen. Hasieran egin behar ziren ekarpenak, hau da, web orri bat, argazki bat,
video bat eta diapositiba batzuk, igo nituen. Hori eta gero, egia esanda, ez
dut gauza handirik gehitu.
Egindako lanei eta
hausnarketei begira, gero eta trebeagoa nabaritu naiz hauek egiterakoan. Hori
dela eta, zehatzagoak, hobeagoak eta sakonagoak egin ditudala uste du. Izan
ere, gero eta lotuagoak daude irakasle gaiarekin, lanbidearekin eta formazioarekin
eta ondorioz, nire interes eta etorkizuneko lanarekin ere.
Alde batetik, hausnarketak
aztertuz, Rosenthalen
esperimentua idazkiarena eta nire kabuz hainbat albisteena egin ditut.
Beste alde batetik,
lanei dagokienez, lehendabizikoa Etrê et avoir filmaren lana. Lehen lana
zela nabaritzen da, egin nuenean ez bainekien nola egin, hala ere, gustora
nengoen egindako lanarekin. Gainera, emaitza ona atera nuen. Bigarren lanari
erreparatuz, “nolakoa zer irakasle on bat” izan zen, “Irakasle ona”. Lan
hau egiteko,” La educación prohibida”
película ikusi nuen, non beste hezkuntza eredu ezberdin bat azaltzen duen.
Ondoren, filmearekin ikasitakoan oinarrituz, lana egin behar izan genuen. Lan
hau aurrekoa baino hobeagoa dela nabaria
da, irakasle ikuspegitik idatzita, nire interesekin eta etorkizuneko lanarekin
lotura handiagoa. Eta honek, emaitza hobeagoa lortzera eraman zitzaidan.
Hirugarren lanari begira, Irakaslearen begietatik du izena. Lan hau,
azalpen testu bat zen, baina lanarekin hasi baino lehen irakasle bati
elkarrizketa bat egin behar genion eta blogean nola joan zen azaldu.
Ondoren, irakaslea erantzundakoa eta bere ikuspegia kontuan hartuz azalpen testua
egin behar genuen. Egia esanda, lan hau oso zaila iruditzen zitzaidan, 3.
pertsonan idatzi behar zelako eta ez nekien nola islatu irakaslearen
erantzunak. Hala eta guztiz ere, zailtasunak gainditu nituen eta nire
testuarekin oso pozik geratu nintzen. Poztasuna handitu zen lanaren emaitza
eman zidatenean.
Nire taldekideen ekarpenez
esan dezaket, sarrera interesgarriak igo dituztela eta hori eskertzekoa da.
Nire etorkizuneko lanari eta formazioari begira, baliagarri egiten zaidalako.
Izan ere, irakaslea izateko ikasten
berria naiz eta hori dela eta, jankin mina dut, edozer berri ikasteko.
Egin genuen mintegiari buruz hitz eginez, gure gaia
adimen emozionala izan zen eta bilatu genuen informazioa oso egokia eta zeharra
zen. Honi buruz egindako lan idatzia nahiko ondo egin genuela uste dut eta
blogera igo genuen. Gai honen inguruan, poster bat ere egin genuen, bertan oso
argi bereizten ziren adimen emozionalaren 5 gaitasunak. Azkenik, bakoitzak bere
ikasleei berenganatutako ezagutzak transmititu genien. Hasieran pixkat urduri
jarri nintzen. Segiduan urduritasun hori desagertu zen eta oso guztora sentitu
nintzen nire ezagutzak transmititzen. Gainera, nire ikasleak ezagutza horiek
ondo berenganatu zituztela ikusiz poztasun isugarria sentitzen dut.
Bukatzeko, tutoretzan oso gustora nago, bakarrik
zazpi pertsona gaude eta azalpenak hobeto ulertzen ditugu. Aranbizkarrara joan
ez garenok joan behar garen klase honetan, bi egin behar izan ditugu; alde
batetik, eskolan sortu daitezke arazoak edota egoerak gehiago landu behar
direla uste dugunak. Adibidez, ni dolua landu nuen. Nire etorkizunerako oso
egokia iruditu zait ariketa hau, modu honetan, ikasgaiez aparte, umeei erakutsi
behar zaizkien gauzak jakingo ditut. Beste alde batetik tutoretza bat grabatu
behar dugu, hau da, irakaslea eta gurasoen bileta bat. Oraindik ez dugunez egin
aurrerago beste sarrera bat egingo dut hau ebaluatzen.
No hay comentarios:
Publicar un comentario