Banakako txotena:
Kurtso hasieran, ea ze ba geunden magisteritza ikasten galdetu zenigunean,
ez genekien oso ondo nola azaldu gure nahia. Baina denbora pasa den heinean
aukera izan dugu irakasle on bat zer den jakiteko hurbiltzeko. Beraz gure irakaslearen
irudia pixkanaka pixkanaka aldatuz joan da. Ikasgai honetan nik uste era
inkontziente batean bereganatu ditugula kontzeptu asko. Horretan denbora
dezente pentsatzen egon ez gero, iritsi naiz konklusiora. Metodologia “berritzailea”
erabiltzen du irakasle honek. Era polit batean esateko: educare ikuspegia
kontuan hartuta, irakasleak “jakinduriaren argia” ordezkatu du, ikaslekok
itzaletatik pixkanaka eguzkiaren izpietarantz joateko.
Hausnarketen aktibitatea, apika gehien gustatu zaidan aktibitatea izan da.
Agian izan daiteke jada ohituta gaudelako hausnarketak egitera. Gustura
egin ditut hausnarketak. Ustez nire hausnarketen garapena ez da asko nabaritu,
baina pixkanaka hausnarketak egin ditudan heinean gogo gehiago jartzen nituen
nire “kritikak” espresatzeko. Horregatik esan dezaket gero eta sakonagoak
direla uste dudala. Eta geroz eta landuagoak.
Hausnarketekin hasteko, entregatu behar izan genuen lehenengo lana “Etre et
avoir” pelikularen hausnarketa izan zen. Kurtso hasiera zenez gogo askokin
nengoen lehenengo lana egiteko. Zaila egin zitzaidan ez nekielako nondik abiatu
nire ideiak eta nire kritikak. Baina lan honekin beste lanak nire ustez
hobeagoak izan direla.
Alde batetik esan behar dut askotan pelikulekin nahiz eta antzera ez eman,
asko ikasi dudala. Gainera geroxeago hausnarketa bat egin behar bagenuen, pelikularen
zehazkizunak aztertu behar genituen aldez aurretik, eta horrek pelikula osoan
arreta jartzea suposatzen zuen. Niri espezialki gehien gustatu zaidan
“dokumentala” nahiz eta hasieran pixka-bat astuna irudi “La Educación
Prohibida” izan da. Hilabete hauetan zehar ikusi izan dugu irakaslearen
irudia ez dela uste genuen bezain abstraktua.
Bukatzeko, aipatu behar dut "irakaslearen begietatik" hausnarketa
polita egiteko aukera eman digula. Guk gure burupenak paperean plasmatu
ditugulako. Lan honetan, nire ustez motibatuagoak geunden beste lanetan baino.
Agian irakasle moduan idatzi behar genuelako.
Diigo-ren erabilerari begira, nire ustez ez dugula jakin
izan zertarako erabili behar genuen sare hau ezta nola aprobetxatu ere ez.
Agian ingelesez dagoelako eta ingelesez dagoelako lehenengo momentutik baztertu
izan dugulako. Beraz nire kasuan, nahiz eta Diigo-a pixka-bat ahaztuta neukan,
noiz behinka saiatu naiz gauzaren bat igotzen. Baina lan modularrari
erreparatuz, beste ikaskideek igotako hainbat testuetatik edo bideoetatik
informazio pittin bat erabili dugu. Beraz, ez dut uste baliagarria ez denik
baizik eta ez dugula aprobetxatu.
Beste lanen bat, zure irakasle liluragarriari elkarrizketa bat egitea izan zen. Asko gustatu zitzaidan
entrebista hau. Hasieran pentsatzen nuen ez nuela denborarik izango
elkarrizketa egiteko. Eskerrak aste pedagogikoa egon zela eta aprobetxatu izan
nuen. Honen sarrera bat egin izan behar genuen blogg-ean. Egia esan ez nuen
sarrera sakonegirik egin. Baina nire ustez lehenago esan dudan moduan era
inkontzienteki ikasten ditugu gauza asko zeregin hauekin.
Bestalde Rosenthalen esperimientua
aipatu behar dugu. Klasean irakurri genuen artikulu batetik blogg-ean egin
behar izan genuen sarrera bat. Egia esateko, klasean irakurtzea askotan oso
zaila da zarata asko dagoelako. Baina behin irakurrita hausnarketari ekin
genion. Interesgarria iruditu zitzaidan. Askotan konturatu gabe gure espresioek
asko adierazten dutelako. Bestalde balio izango zaigu etorkizun bati begira,
kontuan hartzeko ea guk aurre iritziak kontuan izango ditugun ala ez. Adibidez hausnarketa hau blogg-era igo izan behar genuen. Hasieran blogg-aren kontuan pixka bat galduta nengoen. Baina geroz eta gusturago egiten nituen sarrerak. Nahiz eta askotan ez nekien nola islatu beste iturritik hartutako informazioa.
Mintegia ondo egon zen. Lotsa alde batera utzi eta
zortzi pertsonen aurrean egin behar izan genuen aurkezpena. Informazio
aldaketak egin genituen eta besteen informazioez apunteak hartu eta gero
bakoitzari buruz zer ikasi zenuen islatu behar zenuen blogg-ean. Nire ustez
orokorrean oso ondo egon ziren aurkezpenak. Kontuan hartu behar den gauza
bakarra denbora da. Talde askotan ez zuen denborarik eman bukatzeko. Beraz nire
proposamena talde txikietan edo denbora gehiago ematea da.
Tutoretzan planean, esan behar dut, irakaslearekin “harreman
estuagoa” izateko aukera izan dugula aranbizkarrara joan ez garenok. Klasean
bakarrik zazpi pertsona geundelako. Egia da hasieran, galduta geundela.
Komunikazioko ordua aldatu zutelako agian. Beno azkenean dena ondo finkatu
genuen eta tutoretza planean aurkezpena egiteko aukera izan dugu. Eskola batean
gertatu daiteken kasu bat analizatuz. Beraz, nahiz eta hasieran arazo batzuk
izan, azkenean dena ondo atera da.
Bestetik tutoretza gurasoekin. Proposatu diguzun aktibitatea entretenigarria da.
Baina azken bolada honetan denboraz juxtu gabiltzanez, zaila egin zaigu
geratzea. Gainera zazpi pertsona izanda. Pixkanaka informazioa biltzen ari gara
eta ondo aterako dela espero dugu.
Aipatu beharreko beste
gauzak: aipatzea gustatu litzaidakeena, aurrekoan
komentatu dudan gauzatxo bat da. Aranbizkarrara ez joateak izan duen eragin
negatiboa gugan. Suposatzen da Aranbizkarrara joatea boluntarioa zela. Beraz,
logikoa zenez guk zure ostiraleko klaseetara joan behar ginen. Baina klasekoek
azkeneko ordua bigarren ordura pasa zutenez, ezin ginen joan. Eskerrak azkenean
konpondu dela!
No hay comentarios:
Publicar un comentario