lunes, 3 de diciembre de 2012

¿Como pueden ayudar a las chicas las experiencias escolares?



Danimarka:

* Ia-ia eskubide berak baina lan esparruan emakumearen erralitatea :

    Txanda bikoitza (2 lan)
    Langabezi tasa altuagoa
    Soldata baxuagoa, lan bera egiteagatik
    Emakume gutxi kargu altuetan
    Erremuderazio gutxien daukaten lanak egiten dute
    Eskola koedukatiboetan : Curriculoa mutilentzako orientztuta / Ez du berdin laguntzen
     - Mutilak atentzio gehiago eduki, gehioago hitz egin, errespetu gehiago edukitzen zaie, eta    interesanteagoak direla pentsatzen da.
     - Neskeengan efektua : identitatea galtzea eta dekalifikazioa, esperientzia falta botereari dagokionez, 2.klaseko pertsona bezala definitzea.


* Ezin da berdintasuna lortu aukera berdinak emanez beridnak ez direnei. Desberdintasunak onartu behar dira, jokaera positibo bat egon dadin. Balore maskulinoetan oinarrituta dagoen gizarte batean bizi gara.


* Heziketa bereiztuaren berrikuntza proiektua :
   
          Hezkidetzaren 40 urte eta gero, hezkuntza neskari laguntzen ez duelaren onarpenera ailegatu dira.

          9. urtea egin dute neskeentzarako klasea (Mutilekin 9 urte egon eta gero):
Ikasle hauek oso pozik sentitzen dira. Fisika, kimika ikasi dute eta auto-onarpena pertsonalaren praktikak egin dute. Ziurrago sentitzen dira, ridikulazio gutxiagorekin eta askeagoak. Onartzen dute lehen beraien klasea mutilen menpe zegoela eta orain haiek direla beraien ikasketen erdigunea.
     
           Berriz hezkidetzara pasatzerakoan mutilek errespetu gehiagorekin tratatzen dituzte neskak. Baina hilabete gutxi batzuk pasa eta gero neska batzuek antzinako paperera pasatu ziren eta klasean apartatzen zien eta ez zuten hitz egiten.

*   Historian zehar emakumeari 2. klaseko hiritar bezala aintzakotatz hartzen zizkien.
Hezkidetza baliagarria izan daiteke emantzipaziorako edo zapalkuntzarako.
Helmuga balio bera dutn eskubideak lortzea da, baita elkarrekiko estimu eta errespetua aurkitzea eta esperimentatzea.
    
     Ezberdintasunean oinarrituta dagoen gizarte honetan hezkuntza mixtoa eta bereiztua txandakatzea  aldaketarako beharrezkoak diren baldintzapenen sorketari lagundu dezake. Horrez gain, ezagutza eta kontzientzia-hartu bat zehazteko eta aberasteko balio izaten du, aldaketarako aurrebetekizun bat dela.
       
     

No hay comentarios:

Publicar un comentario