BANAKAKO TXOSTENA
AURKEZPENA/HEZKUNTZARI ZER
Hasieran “Zergatik irakasleak izan nahi
genuen?” galdetu zenigun eta horren gaineko hausnarketa txiki bat egin behar
genuen, aitortu behar dut gogoeta ez nuela landu. Bakoitzak zein karrera egitea
bere gustuen arabera aukeratzen du, hori pentsatzen nuen. Oraindik hori
pentsatzen nuen, baina gehitu beharra dago orain arrazoi gehiago gehitu
daitezke; esate baterako, hezkuntzak kontzienteki edo inkontzienteki irakasten
diren balore, pentsamendu batzuk ezabatzea ondo legoke. Nire kasua kontuan
hartuta proposatu nahi nuke, galdera hau kurtso hasieran egitea, eta modulua
bukatu baino lehen berriz errepikatzea galdera hau, horrela ikusiko duzu
ikasleen garapena.
DIIGO
Tresna hau klasekideekin konpartitzeko gauzak
baliagarria izan da. Baina ez zait gustatu; izan ere, ia egunero jendeak gauzak
igotzen zituen eta ezinezkoa da gauza horiek guztiak ikustea, orduan jendeak
behin eta berriro gauza berdina jartzen egon daiteke konturatu arte.
Proposamen bat egitea gustatuko litzaidake,
erraminta hau oso baliagarria izan daiteke, beraz hurrengo urteetarako klase
bakoitzeko “talde bat” sortzea proposatzen dizut. Modu honetan, errazagoa
izango da bestek igo dituzten gauzak ikustea, komentatzea…
ETRE ET AVOIR
Pelikula hau ikustea ondo dago, bertan
ikusitakoa irakasteko beste modu bat delako. Irakasteko hainbat era ezagutzen
badugu, irakasle bihurtu baino lehen, azkenean jakingo dugu bakoitzaren ustez
zein den hobea bakoitzaren ikasleak hesteko. Baina ikusitako epean klasera
joaten ginen zinemara joan ahal ginen moduan, hau da, egun osoan pelikulak
ikusten pasatzen ginen. Beraz, horrek eraginak izan ahal ditu lanak egiterako
orduan, nik behintzat hainbeste pelikula ikusi ondoren ez nekien zein zen zein.
IRAKASLE ONA
Praktika
hau gustuko izan dut; izan ere, lan honen bidez erreflexionatu behar izan dugu
zein den irakasle onaren ezaugarriak. Modu honetan, bakoitzak konturatu daiteke
ze nolako irakasle izan nahi duen etorkizunean eta ze nolako irakasle izan
dituzun hezkuntza guztian zehar.
ELKARRIZKETAREN SARRERA BLOGEAN
Elkarrizketaren
sarrera blogean ez zen oso sakona, azken momentuan egin nuelako eta lan honi ez
nuelako logika askorik ikusten. Gainera, lan hau egiteak eragozpen batzuk
zituen (nire ustez), adibidez oso saila da irakasle batek goizean libre egotea
eta gu arratsaldez goaz klaseetara, beraz saila izan da irakasle miresgarri bat
topatzea berarekin geratzeko. Eta azpimarratzea nahiko nuke: zertarako balio
izan du lan hau? Irakasle miresgarria gehiago miresteko?
IRAKASLEAREN BEGIETATIK
Puntu
honetan azaldu beharrekoa eta aurrekoa antzekoa izango da. Zertarako lan hau?
Zergatik? Lan hau elkarrizketa baino interesgarriagoa da; izan ere, idazlana
egin ondoren ikus daiteke ikasleak izatearen alde onak eta txarrak, irakasle
miresgarri hori bezalakoa izatea nahi duzun etorkizunean, horrek daukan ondorio
posibleak aurreikusita.
ROSENTHALEN ESPERIMENTUA
Praktika
ederra iruditu zitzaidan, interesgarria dela iruditzen zait. Baliagarria izan
daiteke ikusteko ea guk ere aurre iritziak kontuan izango ditugun gure
lanbidean, edo horiek alde batera utziko ditugun eta ikasle guztiekin berdinak
era berean tratatzea nahi dugun, benetako berdintasuna lortzeko asmotan. Baina
uste dut esperimentu bat eta bestearen artean ez dagoela loturarik.
MINTEGIA
Ikasgaiaren
ataletatik honetan izan da gehien ikasi dudan partean. Ondo egon da klase-kideek
azaldutakoa entzutea, horren gainean ikastea eta gaia interesatuz gero
informazio gehiago nahi izanez gero bakoitzaren blogean irakurri ahal izatea.
Gainera, balio izan du besteekin harremanak edukitzeko, zeren hainbeste ikasle
izanda ezinezkoa da guztiekin harremanak edukitzea. Denbora eska ere aipatu behar da, ez zuen denbora eman guztiei egitera ezarritako orduan.
TUTORETZA GURASOEKIN
Lan
hau ondo dago, irakaslearen paperean jartzeko eta praktikatzen joateko. Baina
pixka bat saila ere dela esan behar da, oraindik ez baitugu informazio nahikoa
tutoretza on eta sakon bat egin ahal izateko. Beste alderdiak kontuan hartuta
ondo dagoela uste du, beherago (azken-aurreko paragrafoan) adierazten den puntu garrantzitsua izan ezik.
AIPATU BEHARREKO BESTE GAUZAK
Aranbizkarrara
ez joateak arazo batzuk sortu dizkigu; esate baterako, besteei ostiraleko ordua
libre eman zenien eta horren ondorioz besteek klase hirugarren orduan geneukan
irakaslearekin hitz egin zuten eta honek ordua aldatu zuen klasearen gehiengoan
pentsatuz. Ados jarri ez zinetenez klase batzuk galdu genituen bi klaseak ordu
berean baitziren. Sortutako beste arazo bat izan da lan sama, Aranbizkarrara
joaten zirenak bertan ordu ta erdi pasatzen zuten bertan eta gero blogean
sarreratxo bat egiten zuten eta listo; baina joan ez garenok lan gehiago egin
behar izan dugu eta hori ez da bidezkoa. Balantza batean jartzen baduzu haiek
egindako lana eta guk egindakoa…
Lanei buruz hitz egiten nagoela aprobetxatuz hauxe esan beharra dago: bi irakasleek erabakitzen badute lan bat elkarrekin egitea bioz ados jarri behar dira lanean zer nahi duten, eta egun batean klasera joan eta biok lana azaldu; modu honetan, zalantzak izanez gero elkarrekin erabakiko ahal izango dute. Lanekin jarraituz, entregatze data bat jartzen bada bete behar da, hau da, guk lan bat egun baterako egin behar badugu lan hori egun horretan jaso behar duzu.
Lanei buruz hitz egiten nagoela aprobetxatuz hauxe esan beharra dago: bi irakasleek erabakitzen badute lan bat elkarrekin egitea bioz ados jarri behar dira lanean zer nahi duten, eta egun batean klasera joan eta biok lana azaldu; modu honetan, zalantzak izanez gero elkarrekin erabakiko ahal izango dute. Lanekin jarraituz, entregatze data bat jartzen bada bete behar da, hau da, guk lan bat egun baterako egin behar badugu lan hori egun horretan jaso behar duzu.
Beste aldetik, batzuetan irakasleak zerbait
azaldu beharrean beste ikasleengana bidaltzen gaituzu edo batzuei azaltzen
diezu. Hori ondo dago behin azaldu ondoren zerbait ulertu ez badugu, baina ez
hasieratik. Zeren zuri ordaintzen dizute, ez guri eta zuk irakatsi behar
gaituzu. Beste batzuetan ez duzu ondo azaltzen, edo nik behintzat ez dut ulertzen.
No hay comentarios:
Publicar un comentario