Auto-ebaluazioa
prestatzen:
-
Ebaluagaiak:
Taldeko lanari dagokionez,
irakasle lana ondo egin dugula nabaritu dugu txostenean. Hori esateko, gure
klase-kideek ikasi duten informazioan oinarritu gara. Izan ere, lan hau dezente
landu dugu. Gainera posterraren laguntzaz modu egokian aurkezteko aukera izan
dugu. Orekari begira, gutxi gora behera, berdintasuna nabarmentzen da, ikasi
dutenari erreparatuz.
Taldekideen lana
irakasle moduari begira, ondo iruditu zaigu orokorrean esatea nola sentitu
garen aurkezpena egiten. Esan beharra dago, hasieran nahiko urduri geundela
baina aurkezteko orduan urduritasuna alde batera utzi eta lanari ekin genion.
Esan dezakegu oso gustora egin genietuela aurkezpenak nahiz eta gure gaia
pixkat zaila izan hitz teknikoak zituelako batez ere.
-
Mintegikideen ikasle lana:
A taldea: Orokorrean, ondo
islatuta dago ikasitakoa. Ondo bereganatu dituzte kontzeptuak, nahiz eta
kontzeptu asko oso zehatzak izan. Bestetik salbuespen bat dago. Ez du gaiari
buruzko interes askorik espresatzen. Ustez, izan daiteke, azkeneko aurkezpena
izan zelako eta presarekin geunden bukatzeko. Hala ere, ez zait arrazoi
pisutsua iruditzen “kasu handirik” ez egiteko.
B taldea: Nire ikasleek
gutxi gora behera denek berdina ikasi dute. Atentzioa jarri dute niregan. Baina
gutxi batzuk idatzi dute etorkizunean zertarako balio izango duen adimen
emozionala ikasgeletan lantzea.
C taldea: Mintegi kideek
txostenean antzeko gauzak idatzi dituzte; definizioak, gaitasunak … Haien
artean oreka nabarmentzen da apunteak hartzeko orduan beraz ikasteko.
D taldea: Orokorrean,
ikasle gehienak ondo bereganatu dituzte funtsezko ideiak. Gaiari buruz,
atentzioa izan dutela nabaritu dut beraien idatzitako komentarioetan.
Azaldutako guztia ondo ulertu dute.
-
Irizpideak:
Taldeko lana: taldean nahiko
gustora gaude, denok egiten dugu lan. Beti bezela denon artean informazioa
bilatu eta gelditutakoan posterra eta aurkezpena nola egin eta nola prestatuko
genuen. Lan idatziari begira, lan ona egin genuen, hainbat iturritik bilatu
genuelako informazioa, informazio egokia bilatuz. Irakasle bezela aurkeztu genuen
lana, denon atentzioa deitzen saiatuz. Oso inportantea da sentimenduak lantzea,
irakasle moduan aritzeko. Egoera zailekin aurkitu gaitezkeelako. Gure bizitzan
ere sentimenduak baldintzatzen digutelako zein jarrera hartu behar duguen
momentu bakoitzero.
Taldekideak
irakasle: Orokorrean ikasleek islatu duten informazioa orekatua
dago. Batzutan diferentzia nabaritu dezakegu baina denek ulertu dute gure
lanaren xedea. Hau da, adimen emozionala zer den bereganatuz.
Mintegikideen
erantzunekin alderatuz: Lehenago esan dugun bezalaxe, erantzunak lotura eduki
dute. Laurok adostu genuelako zer esan behar genuen presentazioari begira.
Gehigarria: Gure ustez,
gaiari buruz egin dugun lana lagundu digu etorkizun batera begira. Baina talde
txikiagotan egitea komenigarria izango litzateke batez ere denborari begira.
Talde askok ez zuten denbora nahikoa izan klasean lan hau bukatzeko eta
hurrengo egunean gelditu izan behar ziren.
-
Mailaketa:
Gure errubrikari
erreparatuz, gure nota 3koa dela uste dugu. Bikainekoa ez dugula
uste dugu, urduritasunaren erruz. Apika ez ditugulako horrelako aurkezpen
askorik egin. Horregatik aukera paregabea dela esan dezakegu, arlo honetan
trebatzeko. "Ondo" bezala kalifikatu dugu lana, informazioa mamitsua
delako, gure ikasleek ondo ulertu dutelako zer esan nahi genuen gure
esplikazioetaz ikasiz eta posterrari esker azalpena errazagoa egin zaigulako.
Ez degu uste lan "nahikoa" egin dugula, esfortzu handia egin dugulako
eta ondo moldatu garelako aurkezteko orduan. Eta "eskasa" azkenik,
gure informazioa ez delako gutxi izan.
-
Argitaratzeko idazlana:
Egia esateko,
asko kostatu zitzaigun idazlana aukeratzea. Bi idazlanen artean egon ginen
dudatan. Azkenean idazlana aukeratu genuen. Bien arteko kritika bat eginez.
Asko gustatu zaigu idazlan hau egitea, batez ere gure ideiak espresatu ahal
izan ditugulako. Eta horrelako lanekin, motibazioa pizten zaigu. Hasieran egin
behar genuen informazio asko lanean zer egin behar genuenari buruz. Agian bi
irakasleen artean lan bakarra bidaliz, beraien arteko komunikazioa “ona” izan
behar delako. Gure ustez, gure ikaskideei baita ere, oso zaila egin zien
lanaren “helburua” zein zen lortzea. Baina azkenean bi irakasleekin hitz eginez
dena ondo atera zen.
-
Bloga sortu:
Kurtsoaren
hasieran blog bat sortu behar izan genuen gure talderako. Diigo-n igo genituen
gauza beren sarrerak egin behar genituen, blog-a nola zihoan ulertzeko. Egia
esanda hasieran betebehar bat moduan ikusten genuen eta irakasleak bidalitakoa
bakarrik publikatzen genuen. Denbora pasa ahala, gure kabuz gero eta sarrera
gehiago igo ditugu, gustuko dugulako ez betebehar bat delako. Izan ere, hainbat
alditan aldatu dugu gure blog-aren diseinua politagoa izateko. Publikatu
ditugun sarrerak eboluzio oso handia eduki dute, hasierako sinpletasuna
desagertu da eta gero eta lan edota informazio interesgarriagoa bildu dugu.
-
Tutoretzan kontuan izan beharreko gaia:
Gure kasuan
Aranbizkarrara joan ez garenez, tutorizazioeta ra joan izan behar gara. Egia
esanda gustura egon gara tutorizazioetan. Baina kontuan izan behar da egon den
arazoa. Eskerrak azkenean dena ondo atera den, eta ez dugu ia klaserik galtzen.
Tutorizazioan aurkezpenak egin behar izan genituen. Pixka bat zaila agian, ez
genekielako nondik bideratu aukeratu genuen gaia. Bestalde gaiaren aukeraketa
kasu batzuetan baita zaila izan dela esan dezakegu. Azkenean ondo atera dela
uste dugu eta irakaslearekin erlazioa izateko balio izan zaigu.
-
Hezkidetza gaiaren
gainean landutako mapa kontzeptuala:
Bakoitzak testu bat irakurtzea erabaki genuen lan
modularrerako. Batzuk hezkidetzaren alde daude, beste batzuk heziketa
bananduaren alde eta besteek ez dute ondo azaltzen bere iritzia. Testuak
irakurri ondoren, bakoitzak testuaren ideia nagusiak Word batean idatzi
genituen; horrela ulergarriagoa izango baizen. Egun batean geratu ginen mapa
kontzeptuala guztion artean egiteko asmoz. Mapa egiteak orduan eraman dizkigu;
izan ere, ondo egiteko denbora asko behar da. Igotzean konturatu ginen blogg-ean
ez zela ezer ikusten eta letra behin eta berriro aldatu behar izan genuen
ikusgarria geratu arte.
-
Elkarrizketan ikasitakoaren
kontzeptu mapa:
Irakasleari elkarrizketa egin eta gero, bakoitzak bertan ikasitakoari buruz
idatzi zuen. Ondoren, goiz batean gelditu eta ikasitakoa elkar kontatu genuen.
Guztien ideiekin mapa kontzeptuala sortu genuen. Egindako atalak kolorez
banandu genituen, bisualki errazago ezberdintzeko eta ulertzeko. Lan honen
bidez, eskuratutako ideiekin mapa kontzeptual bat egiten ikasi genuen. Hala
ere, irakasleak gure lana zuzendu zuenean, mapa kontzeptual bat modu egokian
egiteko hainbat gauza kontuan eduki behar genituela konturatu ginen. Hainbat
aspektu hobetu behar genituela esan zigun. Garrantzitsuena, kontzeptuak beste
hitzekin esaldi bat sortu behar dutela izan zen. Esan dezakegu, lehenengo aldiz
mapa kontzeptuala gaizki eginez oso ondo ulertu genuela egindako akatsak. Hau
da, akatsengatik ikasi dugu.
No hay comentarios:
Publicar un comentario