Martina Leibovici-Mühlberger: "los niños nacen con una increíble capacidad de aprender, pensar, vivir e interactuar con su mundo de forma creativa, pero cuando empiezan a interactuar con el mundo real, se infectan de los virus que retrasan su crecimiento en la vida: el virus de la comparación, del etiquetado, de la clasificación y la evaluación, de la culpa y la crítica. Para cuando son adultos, han perdido más del 70% de sus capacidades innatas".
Emakume honek arrazoi guztia dauka esaldi honekin; izan ere, hasieran pertsonak txikiak direnean "ikertzeko" nahia dute. Baina eskolara joaten direnean gauzak aldatzen dira (Martinak dioen moduan), mundu "errealera" ateratzen dira eta ezagutzen dute gizarte honen alde ahulak: pertsonen arteko komparaketak, sailkapena eta ebaluazioa eta bi hauek sortzen duten lehiaketa... Eta guzti hau pertsonak bere gaitasunak galaraztea eragiten du.
Argazki hau aukeratu dut ume, haur, gazte eta heldu askok pairatzen ari diren egoera delako eta bitzia iruditzen zaidalako ume batek hori esatea eta gero beste pertsona batzuk isilik geratzea sufritzen diten egoeraren aurrean.
Berriro, Itziar, antzerakoa esan behar dizut.
ResponderEliminarHonek zer eragiten dio Itziar andereñori; zertan lagun dezakezu zuk? Zertan formatu behar zara zu? Ze aldaketa eragingo duzu zuk, irakaslea zarenean? ...
Honek lagun ahal du andereño izateko beste jarrera bat hartzeko orduan, zeinek umeek duten ikertzeko nahia sustatzen duen eta lehiaketa, ebaluaketa, sailkapena eta beste hainbat gauza bultzatzen ez dituen metodologia. Gainera, haien etorkizuna kontuan hartu behar da.
ResponderEliminar